30-07-2017, 02:37
(Última modificación: 30-07-2017, 03:29 por MotorHooligan.)
Buenas señores. Si creiais que esto habia terminado estabais equivocados
Mientras sigo enterrando el poco dinero que tengo en este tartano viejo aprovecho para enseñaros lo ultimo que he hecho
Bien lo primero fue conseguir un Short shift, y como en todo habian varios modelos. La pagina 034 motorsport ofrecia uno que prometia ser la mezcla entre deportividad y comodidad ya que "solo" acortaba un 30% el recorrido de la palanca
Bueno, la idea llevaba tiempo rondandome pero siempre andamos echando numeros y dices bueno, no es primordial y mejor meto mis cuatro euros en otro lado
Pues el puto short shift llamo a mi puerta
Un colega se vendia el coche y preferia venderlo sin short y con todo original. Y yo haciendo gala de mi sindrome de diogenes le di un hogar a esa pobre pieza abandonada
Era como este
Ya estaba en españa, sin esperas, sin aduanas, pero usado, total como toda la morralla que tengo. Soy tan triste que cualquier dia reutilizare condones
Bueno, el colega me lo envia en tan solo un dia, y yo que soy un poco pasota alli lo dejo... dos meses
Cuando un dia haciendo limpieza digo joder esta puta mierda por aqui, voy a montarla
Y bueno, me fui a ver al pobre S2 que tenia la palanca de cambio con mas holgura que el culo de Cicciolina y a darle una alegria
LA cosa parecia facil, Plug & play prometian y totalmente reversible...
Pues nada desmontas y montas tal y como explican en su web
Todo sencillo
https://store.034motorsport.com/01a-shor...attro.html
Begin by unscrewing the shift knob in the counterclockwise direction. By the way, there's no better time than now to replace your aging shift knob!
Using your small flathead screwdriver, pry open the trim plate in the hand-brake recess. Take care not to scratch it!
Use your small phillips screwdriver to remove the retaining screw for the shift boot. It's hiding under that ledge...just follow the bright orange screwdriver and you'll find it. Also, remove the 8mm screw here to gain a little extra clearance in the center console.
Pull and wiggle the boot up. You will wind up looking at the stock shift pivot, seen below.
Pull the rubber cover up to expose the snap ring. Remove the snap ring and use the 13mm to remove the 2 nuts on the base of the housing.
Snap ring and nuts removed. The bushing under the snap ring is under pressure from the spring below. Don't let it fly up and hit you in the eye!
Pull the shift pivot straight up off of the shift lever.
Place the new shift pivot onto the original studs. Lift up on the back of the center console to get a little more clearance so it fits without trimming. It's a tight fit, but 100% possible. Or, spend 2 minutes with a dremel, file, or saw and cut a little clearance into the console. It's beneath the boot, so no one will ever know!Install the green spring and bushing on the shift lever.
Compress the spring and bushing, then slip the new snap ring on. Place an 8mm flat washer and an 8mm lock washer on each stud. Re-use your original nuts. I recommend loosely tightening the nuts, temporarily installing your knob, and setting the side-to-side adjust properly so the knob sits at your preferred center position for neutral. Once it is comfortable, tighten the nuts to 18 ft-lbs. Or.. "medium-tight"
Re-install boot and trim piece in reverse order of reversal. Put on that shiny new shift knob! Or use the stock one. Either way you'll enjoy the way your shifter feels: brand new!
Meto primera, segunda, todo bien.... en parado
El caso es que arranco el coche con sus mas de 300 cvs y meto primera. Pues entra marcha atras
Os imaginais que pasaria si quereis salir en primera un poco rapido y meteis marcha atras?
Mejor no
Bien, ya investigando veo que el short que me envian no cuenta con seguro de marcha atras porque es para cambios de 5v que la marcha atras la tienen en la posicion de la 6 y bueno, si te quedas sin seguro es un mal menor dado que de 5 en marcha no puedes pasar a marcha atras
Pero que cojones pasaba conmigo? mi cambio era de 6v y tenia la marcha atras al lado de la primera. Si que superguay, un aby del que solo hay 1.500... pues toma jodete, que en ti no pensaban para el short shift
Para que os hagais a la idea mi cambio es tal que asi
Y el de 3b es asi
Que soluciones tenia?
Opcion A desmontarlo y poner el mio
Opcion B ir con precision de cirujano cada puto dia que coja el coche
Opcion C ser el mismo imbecil de siempre que se complica la vida y se lia con inventos
A estas alturas de la vida ya para que voy a cambiar, si como soy un desgraciado y elijo la B acabare estampando el coche en cualquyier terraza repleta de gente, y lo de volver a poner el viejo como que no se contemplaba
Pues nada, ya rebusco en su web y los de 034 me proponen una ñapa para el cambio de 6v que cahondos. Reversible dicen
La ñapa pasa por primero joder mi selector. Aqui la teneis si quereis verla
En la seccion de instrucciones
https://store.034motorsport.com/blog/01a...tallation/
6 Speed Reverse Lockout Procedure
Drill two holes in the plate
Like this
You're drilling out the 'punch marks'
Like this
Four to drill out
Place in a vice and 'persuade' the two plates to separate with large doses of hammer
This is what you're after
To transfer to the short shifter
However, it doesn't fit and line up
Take an angle grinder to one side. You're trying to grind away an arch
So that it aligns better
for both 1st + 2nd gear and reverse
Cable tied in place, stick in reverse gear position
in neutral
Selecting 1st or 2nd, the tab hits the inside of the black plate
Drill a hole in line with the first on the new short shift base and
bolt the whole thing together for good using lock nuts (not supplied)
And you're done!
Fit the shifter back in the car
Tighten it down and refit the consoles
This entry was posted in Installation Instructions and
Mientras sigo enterrando el poco dinero que tengo en este tartano viejo aprovecho para enseñaros lo ultimo que he hecho
Bien lo primero fue conseguir un Short shift, y como en todo habian varios modelos. La pagina 034 motorsport ofrecia uno que prometia ser la mezcla entre deportividad y comodidad ya que "solo" acortaba un 30% el recorrido de la palanca
Bueno, la idea llevaba tiempo rondandome pero siempre andamos echando numeros y dices bueno, no es primordial y mejor meto mis cuatro euros en otro lado
Pues el puto short shift llamo a mi puerta
Un colega se vendia el coche y preferia venderlo sin short y con todo original. Y yo haciendo gala de mi sindrome de diogenes le di un hogar a esa pobre pieza abandonada
Era como este
Ya estaba en españa, sin esperas, sin aduanas, pero usado, total como toda la morralla que tengo. Soy tan triste que cualquier dia reutilizare condones
Bueno, el colega me lo envia en tan solo un dia, y yo que soy un poco pasota alli lo dejo... dos meses
Cuando un dia haciendo limpieza digo joder esta puta mierda por aqui, voy a montarla
Y bueno, me fui a ver al pobre S2 que tenia la palanca de cambio con mas holgura que el culo de Cicciolina y a darle una alegria
LA cosa parecia facil, Plug & play prometian y totalmente reversible...
Pues nada desmontas y montas tal y como explican en su web
Todo sencillo
https://store.034motorsport.com/01a-shor...attro.html
- Small phillips screwdriver
- Small flat-head screwdriver
- Metric sockets 8, 10, 13mm
- Snap ring pliers
- Dremel tool/small saw (optional)
Begin by unscrewing the shift knob in the counterclockwise direction. By the way, there's no better time than now to replace your aging shift knob!
Using your small flathead screwdriver, pry open the trim plate in the hand-brake recess. Take care not to scratch it!
Use your small phillips screwdriver to remove the retaining screw for the shift boot. It's hiding under that ledge...just follow the bright orange screwdriver and you'll find it. Also, remove the 8mm screw here to gain a little extra clearance in the center console.
Pull and wiggle the boot up. You will wind up looking at the stock shift pivot, seen below.
Pull the rubber cover up to expose the snap ring. Remove the snap ring and use the 13mm to remove the 2 nuts on the base of the housing.
Snap ring and nuts removed. The bushing under the snap ring is under pressure from the spring below. Don't let it fly up and hit you in the eye!
Pull the shift pivot straight up off of the shift lever.
Place the new shift pivot onto the original studs. Lift up on the back of the center console to get a little more clearance so it fits without trimming. It's a tight fit, but 100% possible. Or, spend 2 minutes with a dremel, file, or saw and cut a little clearance into the console. It's beneath the boot, so no one will ever know!Install the green spring and bushing on the shift lever.
Compress the spring and bushing, then slip the new snap ring on. Place an 8mm flat washer and an 8mm lock washer on each stud. Re-use your original nuts. I recommend loosely tightening the nuts, temporarily installing your knob, and setting the side-to-side adjust properly so the knob sits at your preferred center position for neutral. Once it is comfortable, tighten the nuts to 18 ft-lbs. Or.. "medium-tight"
Re-install boot and trim piece in reverse order of reversal. Put on that shiny new shift knob! Or use the stock one. Either way you'll enjoy the way your shifter feels: brand new!
Meto primera, segunda, todo bien.... en parado
El caso es que arranco el coche con sus mas de 300 cvs y meto primera. Pues entra marcha atras
Os imaginais que pasaria si quereis salir en primera un poco rapido y meteis marcha atras?
Mejor no
Bien, ya investigando veo que el short que me envian no cuenta con seguro de marcha atras porque es para cambios de 5v que la marcha atras la tienen en la posicion de la 6 y bueno, si te quedas sin seguro es un mal menor dado que de 5 en marcha no puedes pasar a marcha atras
Pero que cojones pasaba conmigo? mi cambio era de 6v y tenia la marcha atras al lado de la primera. Si que superguay, un aby del que solo hay 1.500... pues toma jodete, que en ti no pensaban para el short shift
Para que os hagais a la idea mi cambio es tal que asi
Y el de 3b es asi
Que soluciones tenia?
Opcion A desmontarlo y poner el mio
Opcion B ir con precision de cirujano cada puto dia que coja el coche
Opcion C ser el mismo imbecil de siempre que se complica la vida y se lia con inventos
A estas alturas de la vida ya para que voy a cambiar, si como soy un desgraciado y elijo la B acabare estampando el coche en cualquyier terraza repleta de gente, y lo de volver a poner el viejo como que no se contemplaba
Pues nada, ya rebusco en su web y los de 034 me proponen una ñapa para el cambio de 6v que cahondos. Reversible dicen
La ñapa pasa por primero joder mi selector. Aqui la teneis si quereis verla
En la seccion de instrucciones
https://store.034motorsport.com/blog/01a...tallation/
6 Speed Reverse Lockout Procedure
Modifying the short shifter for the 6 speed S2 gearbox to retain the reverse gear lockout
The original S2 6 speed shifter base has a 'guide' that stops the stick from going too far to the left when engaging 1st and 2nd gears and also preventing engaging of reverse gear by mistake. How to transfer this over: This mod must be done for the 6 speed gearboxDrill two holes in the plate
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You're drilling out the 'punch marks'
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Four to drill out
Place in a vice and 'persuade' the two plates to separate with large doses of hammer
This is what you're after
To transfer to the short shifter
However, it doesn't fit and line up
Take an angle grinder to one side. You're trying to grind away an arch
So that it aligns better
for both 1st + 2nd gear and reverse
Cable tied in place, stick in reverse gear position
in neutral
Selecting 1st or 2nd, the tab hits the inside of the black plate
Drill a hole in line with the first on the new short shift base and
bolt the whole thing together for good using lock nuts (not supplied)
And you're done!
Fit the shifter back in the car
Tighten it down and refit the consoles
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